باز این چه شورش است که در خلق عالم است باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است این صبح تیره باز دمید از کجا کزو کار جهان و خلق جهان جمله در هم است گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب کاشوب در تمامی ذرات عالم است
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
Sunset on Koh Phangan island
Shortly before sunset
Good sculpture on Koh Samui island
50002666583424سامانه ارسال ودریافت پیامکی روستای منامن
مدیریت وب سایت منامن فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام را حضور تمام شیعیان جهان تعزیت و تسلیت عرض می نماییم

لیست تماتم مطالب منامن

  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکم فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ

    نیاز مردم به شما از نعمتهای خدا بر شما است، از این نعمت افسرده و بیزار نباشید
    (نزهه الناظر،ص 81)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب

    جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد.
    (تحف العقول ، ص 247)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرماًی

    به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم.
    (تحف العقول ، ص 245)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    مُجالَسَةِ أهلِ الدِنَاءَة شَر، وَ مُجَالَسَةِ أَهلِ الفُسُوقِ ریبَة

    همنشینی با سفلگان و افراد پست ناپسند است و همدمی گناهکاران موجب بدبینی مردم و از دست دادن اعتماد و اعتبار است
    (بحارالانوار، ج75، ص 122)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا

    کسی در قیامت در امان نیست مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشت
    (مناقب ابن شهر آشوب ج/4 ص/ 69) (بحار الانوار، ج 44، ص 192 )
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    من دلائل العالم إنتقادة لحدیثه و علمه بحقائق فنون النظر.

    از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است .
    (بحارالانوار،ج75،ص119)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    مَن حاوَلَ اَمراً بمَعصِیَةِ اللهِ کانَ اَفوَتَ لِما یَرجُو وَاَسرَعَ لِمَجئ ما یَحذَرُ

    آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و نگرانیها به او رو می آورد.
    (الکافی،ج2،ص373)(الکافی،ج4،ص117)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    إنَّ شِیعَتَنا مَن سَلمَت قُلُوبُهُم مٍن کلِّ غَشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ

    بدرستی که شیعیان ما قلبشان از هرناخالصی و حیله و تزویر پاک است
    (التفسیر المنسوب الی الامام الحسن العسکری علیه السلام ص309)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    لاأفلَحَ قـَومٌ اشتَـروا مَـرضـاتِ المَخلـُوق بسَخَطِ الخـالِق

    رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب خـالق خریدنـد.
    (بحارالانوار،ج 44،ص383)
  • امام حسین علیه السلام فرمودند:

    أیما اثنَین جَرى بینهما کلام فطلب أحدهما رضَـى الاخر کانَ سابقة الىَ الجنّة

    هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع شود و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود.
    (کشف الغمة فی معرفة الائمه ج 2،ص 33)
جعبه حدیث


کدهای آهنگ مورد نظرتان را جایگزین نمایید

Read fullscreen

آخرین مطالب منامن

Recent Posts

موضوع مطالب منامن

Blog Categories

آرشیو مطالب منامن

Montly Archive

حدیث از امام حسین (ع)

Words of Imam Hussein

لحظه شمار

calendar

نویسندگان وب سایت منامن

Authors in this site

نوای سایت

site song - ali akbari

لینکهای مفیدمنامن

خوراکی هایی که موجب آرامش مغز می شوند

نشانه های استرس بر هم زننده آرامش فكر و ذهن فقط محدود به عوامل روحی ـ روانی نیستند، گاهی اوقات كمبود برخی مواد مغذی در بدن نیز می توانند عامل به وجود آورنده استرس باشند. فشارها و تنش ها روح ما را خسته و ذهن ما را تخریب می كنند و همچنین توانایی مقابله با بیماری ها را از بین می برند ولی با تغذیه مناسب و متعادل می توانید با این مواد مقابله كنید.

مثلاً كمبود آهن می تواند جریان اكسیژن در بافت ها را كاهش دهد و خون كمتری به مغز برسد و به همین دلیل بیشتر احساس خستگی، حساسیت و زودرنجی كنید و البته تمركز كمتری نیز داشته باشید. در یك رژیم غذایی حاوی چربی ها كه از سبزی ها (روغن ها و دانه ها) به دست می آید، سیستم دفاعی بدن تحریك می شود و با یك غذایی حاوی چربی های اشباعی (كه از چربی های حیوانی به دست می آید) بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ها می شویم. تحقیقات نشان می دهند كه افراد سالم در برنامه غذایی شان غلات و سبزی های بیشتری گنجانده اند (مخصوصاً انواع ارگانیك) این مواد غذایی فیبر بیشتری دارند و حاوی چربی های طبیعی هستند.

علائم كمبود ویتامین ها و املاح در بدن شامل افسردگی، نگرانی و دلهره، مشكلات مربوط به معده و دستگاه گوارش و كم خوابی و بدخوابی است. تمام این موارد باعث می شوند كه استرس ها به شدت زیاد شوند و عملكرد مغز نیز مختل شود. برای برطرف كردن این مسئله باید از مواد مغذی مقابله كننده با استرس بیشتر استفاده كنید.

ویتامین های گروه B

این ویتامین ها می توانند از سیستم عصبی بدن محافظت كنند و ذهن را آرام كنند و با نگرانی ها حساسیت ها، دلهره ها، تشویش ها و… مقابله كنند. ویتامین های این گروه برای تبدیل كربوهیدرات ها و چربی ها به انرژی ضروری هستند.

ویتامین C

وقتی كه تحت استرس بسیار زیاد هستید، میزان ویتامین C در بدن تان كاهش چشمگیری پیدا می كند بنابراین وقتی دچار استرس و دلهره می شوید، به سراغ مواد غذایی حاوی ویتامین C بروید. ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا هورمون های بدن به هنگام استرس به سیستم دفاعی آن حمله ور می شوند. این ویتامین در اغلب میوه ها و سبزی ها یافت می شود مثل مركبات، توت فرنگی، كیوی، مویز، پرتقال، گوجه فرنگی و فلفل قرمز.

آرد جوی دوسر

آرد جوی دوسر یكی از بهترین غلات است و می تواند استرس را كاهش دهد. این نوع از غلات سرشار از ویتامین E، روی و كربن هیدرونیت است.
اگر شب ها به اندازه كافی نمی خوابید، بهتر است هر روز سه وعده از آرد جوی دوسر استفاده كنید تا مشكل بدخوابی شما رفع شود.

ویتامین ۵B

۵B برای مقابله با استرس های حاد و ۶B برای بهبود عملكرد سیستم عصبی مفید هستند و وقتی كه با ۱۲B تركیب می شوند باعث افزایش تولید و ترشح سروتونین می شوند. سروتونین هورمونی است كه به ما آرامش بیشتری می دهد. ویتامین های گروه B را می توانید در میوه های خشك، لوبیا، بروكلی، تخم آفتابگردان، عدس، بادام زمینی و آجیل و برخی مواد غذایی دیگر به دست آورید.

كرفس

كرفس حاوی مقدار زیادی پتاسیم،‌ ویتامین های C، ۱B و E است و تمام این مواد مغذی قابلیت مقابله با استرس را دارند. كرفس حاوی فیتوتوترینت یا مواد غذایی فیتو كه به آنها فیتالیدوس نیز می گویند، است و به همین دلیل می تواند سیستم عصبی را آرام كند و به مغز آرامش ببخشد.
هشدار: بعد از مصرف مقدار زیادی كرفس، بهتر است كه حمام آفتاب نگیرید چرا كه این سبزی می تواند حساسیت شما به آفتاب را بالا ببرد.

ویتامین E

تحقیقات نشان می دهند كه دریافت روزانه ۴۰۰ـ۱۰۰ واحد از ویتامین E باعث كاهش خطر بیماری قلبی و تقویت سیستم دفاعی می شود. ویتامین E در روغن های سبزیجات، میوه های خشك شده، آووكادو و گندم یافت می شود.

آب

نوشیدن ۸ـ۶ لیوان آب به طور روزانه، كمك زیادی به كاهش وزن و دفع سموم بدن می كند. وقتی كه به اندازه كافی آب نمی نوشید تمركزتان كاهش می یابد و سیستم عصبی تان ضعیف می شود. آب یك عامل انرژی زا و سم زداست و نوشیدن آن به مقدار كافی به شما احساس نشاط و سرحال بودن می دهد.

كروم

كمبود كروم باعث افزایش تولید انسولین و متابولیزم كربوهیدرات ها، آمینواسیدها و چربی ها می شود.
استرس باعث افزایش از بین رفتن كروم از طریق ادرار می شود. غذاهای حاوی كروم بالا شامل زرده تخم مرغ، گوشت قرمز، گندم، حبوبات و… هستند.

كلسیم

كلسیم به عصب های ما كمك می كند و پیغام ها را به مغز می رساند. كلسیم به همراه منیزیم به تنظیم اعصاب و استقامت عضلات كمك می كند و از پیری زودرس جلوگیری خواهد كرد. كلسیم باعث بهبود خواب و تنظیم ضربان قلب می شود. كلسیم را بیشتر در شیر، پنیر، ماست، ساردین و دانه كنجد بیابید.

منیزیم

منیزیم به شما كمك می كند تا شب ها در آرامش و راحتی بخوابید، استرس های شدید و مزمن از شما دور شوند و نگرانی های روزمره تان كاهش یابد. اگر بدن تان با كمبود منیزیم مواجه باشد احساس تنش و فشار بیشتری خواهید داشت حساسیت تان افزایش می یابد، نگرانی هایتان بیشتر می شود، بیشتر دچار افسردگی می شوید و از مشكلات قلبی ـ عروقی نیز بیشتر رنج می برید. كمبود منیزیم باعث بدخوابی نیز می شود. منیزیم بیشتر در سبزی های برگدار و سبز، موز، ماهی، جلبك دریایی و میوه های خشك یافت می شود.

آیا كاكائو چیز خوبی است؟

كاكائو برخلاف عقیده عموم مردم، یك خوردنی ناسالم و سرشار از چربی نیست بلكه خوردن آن به مقدار متناسب و متعادل بسیار هم برای سلامت شما مفید است مخصوصاً توانایی شما برای مقابله با استرس را افزایش می دهد. وقتی كه از آن به مقدار كافی خورده شود، میزان سروتونین بیشتری در بدن تولید می شود و حال عمومی تان بهبود می یابد. به همین دلیل است كه اغلب خانم ها قبل از سیكل ماهانه، هوس خوردن كاكائو می كنند.

طراحی پوسته منامن از :   ایران نقش

Copyright © 1997-
تمام حقوق سایت متعلق به منامن : سایت منامنwww.manaman.ir - خوراکی هایی که موجب آرامش مغز می شوند می باشد

 ------------------------------------------------



------------------------------------



--------------------------------



---------------------------------------------



-----------------------------

آوازک

----------------------------- چت روم

قالب